شهریور ۱۲ ۱۳۹۹ ۰دیدگاه

انتخاب مناسب ترین پارکت

انتخاب مناسب ترین پارکت به عنوان کفپوش ذهن بسیاری از خریداران را به خود مشغول کرده است. انتخاب بهترین کفپوش برای اتاق خواب، انتخاب زیباترین رنگ پارکت (به ویژه بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی) و موارد مشابه دیگر که هنگام خرید پارکت لمینت اهمیت دارند، نقش مهمی در تغییر دکوراسیون داخلی منزل دارند. پارکت لمینت یکی از بهترین نوع کفپوش های چوبی است که دهه ها از ساخت و روانه شدن آن به بازارهای جهان می گذرد و اکنون استفاده از پارکت چوبی و پارکت لمینت در سطح جهان بسیار گسترش پیدا کرده بطوری که بسیاری از خانه ها، فروشگاه ها، مغازه ها، فست فودها، رستوران ها، مراکز آموزشی، فرهنگی، علمی و … از این نوع کفپوش ها استفاده می کنند.

در این میان استفاده از پارکت چوبی مزایای فراوانی دارد از جمله طبیعی بودن آن، زیبایی و داشتن طرح های مختلف، جذابیت، دوام مناسب و قابل انطباق با رنگ ها و طرح های سایر بخش های دکوراسیون خانه (از جمله رنگ دیوار و یا کاغذ دیواری و یا قرنیز و مبلمان) .

مقاومت پارکت در برابر آسیب های احتمالی:

امروزه انواع پارکت مختلف و متنوعی در بازارهای جهان عرضه می شوند که دارای طرح ها و رنگ های مختلفی هستند. بیشتر این کفپوش ها دارای مقاومت نسبتا خوبی در برابر بسیاری از عوامل محیطی هستند از جمله خراش سطحی، ضربه و فشار وارد شده ناشی از اجسام سنگین. خوشبختانه به دلیل اینکه کفپوش پارکت چوبی از جنس چوب های مختلفی ساخته می شوند، برخی از چوب های بکار رفته مقاوم ترند و در نتیجه پارکت چوبی تولید شده نیز قویتر و بادوام تر خواهد بود.

رنگ پارکت:

رنگ های پارکت متنوعند و از طیف های مختلف رنگ های روشن تا تیره را در بر می گیرند. به همین جهت به دلیل اهمیت انتخاب رنگ این کفپوش ها قبلا در بخش لمینت تیره بهتر است یا روشن؟ به بررسی این مسئله پرداخته ایم. اما بطور خلاصه اگر بخواهیم یک یادآوری کنیم باید بگوییم که پارکت تیره برای مکان هایی که نور کمی دارند و یا در آنها تشریفات اهمیت خاصی دارد و یا فضا به اندازه کافی بزرگ هست، می تواند مفید باشد. اما در مقابل پارکت های رنگ روشن به این دلیل که فضا را بزرگ تر نشان می دهد و نور را دفع می کند مناسب بسیاری از خانه ها است. ضمنا استفاده از رنگ روشن چه در کفپوش و چه در اجزای دیگر دکور خانه موجب می شود که محیط بزرگتر و وسیع تر بنظر بیاید و از این رو استفاده از طیف رنگ های روشن برای فضاهای کوچک بهتر است.

admin

Write a Reply or Comment